به شش سالگی خوش آمدید

به شش‌سالگی خوش آمدید

حتماً نام "پو" یا "وینی‌پو" برایتان آشناست. شخصیت خرس داستانی که ای.ای.میلن، نویسنده‌ی انگلیسی داستان‌های کودکان، آن را خلق کرده است. "حالا ما شش تاییم" نام کتاب شعری است که همین نویسنده سروده است. از عنوان کتاب مشخص است که یک کتاب سرگرم‌کننده است و می‌تواند هدیه‌ی تولد خوبی برای  شش‌ساله‌ها باشد. این نوع کتاب‌ها به برخی از علاقه‌مندی‌های این گروه سنی نیز اشاره دارند. مثلاً این‌که:

  • شش‌ساله‌ها شعر را خیلی دوست دارند، زیرا در شعر، کلمات به بازی در می‌آیند و تکرار می‌شوند.
  • همچنین آنها از کلمات بی‌معنا و آواها لذت می‌برند. (مثل "هیس" ، "وزوز")
  • بچه‌ها در این سن کارهایی را انجام می‌دهند تا بتوانند درک بیشتری از دنیای بزرگسالان به دست آورند. در نتیجه به کشف‌هایی می‌رسند که باعث می‌شود دو احساس اطمینان و سردرگمی را توأمان داشته باشند. شعرها این دنیای پیچیده و رو به رشد بچه‌ها را به خوبی انعکاس می‌دهند.
  • شش‌ساله‌ها تخیلات روشن و شفافی دارند و می‌توانند به خوبی تصور کنند‌. شخصیت‌ها و قهرمانان چنین شعرهایی مثل وینی‌پو و... در شرایطی کاملاً خیالی هستند.

کودکان در این سن همان اندازه که به یک شیء آشنا، که برای آنها تسلی‌بخش است، علاقه‌مند و وفادارند، در عین حال نسبت به چیزهای جدید نیز اشتیاق نشان می‌دهند.

شش‌ساله‌ها عاشق خواندن هستند، حتی وقتی به روش خود شروع به خواندن می‌کنند.

زندگی کنونی شما:

تلاش می‌کنید که بین فکرکردن به کودک‌تان به عنوان یک آدم بزرگ (که او هست) و یک آدم کوچک (به خاطر کارهایی که اغلب انجام می‌دهد) تعادل برقرار کنید. مسئولیت‌های بیشتری به او بدهید. حق انتخاب به او بدهید. مثلاً این‌که لباسش را خودش بپوشد و چیزهایی از این قبیل. همزمان به خاطر داشته باشید که او به اندازه‌ی کافی بالغ نیست تا در انضباط و کنترل نفس مهارت داشته باشد. او هنوز در حال یادگیری است و اشتباه خواهد کرد.

1 thought on “به شش سالگی خوش آمدید”

  1. چه سایت خوبی دارین شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.