به هفت سالگی خوش آمدید

هفت‌ساله‌ی شما در حال حاضر:

برای برداشتن قدمی دیگر در راه رشد به شما تبریک می‌گویم. وقت گذراندن با هفت‌ساله‌ها بسیار لذت‌بخش است. آنها تردیدها و نیازهای سال‌های اولیه را پشت سر گذاشته‌اند و مشتاقانه نسبت به هر چیزی کنجکاوی دارند. آنها با تسلط بر مهارت‌هایی نظیر خواندن و درک مفاهیم ساده‌ی ریاضی، اعتمادبه‌نفس بیشتری کسب  می‌کنند و هیجان بیشتری برای درک محیط اطراف‌شان دارند. از این رو هفت‌ساله‌ها تمایل زیادی به سؤال‌کردن دارند. آن‌ها با اشتیاق مشاهده می‌کنند و نیاز به دانستن در آن‌ها بسیار قوی است. آن‌ها به طور منظم رشد می‌کنند و بهتر از قبل خود را با تغییرات سازش می‌دهند.

هفت‌ساله‌ی شما به اندازه‌ای بالغ شده که می‌تواند در مورد خیلی چیزها نظرات و ایده‌های خود را بگوید. اما پدر و مادر او هنوز هم برایش مثل چراغ‌هایی تابان در دنیا هستند. هفت‌ساله‌ها هنوز درآغوش‌گرفتن، دست‌گرفتن و نشان دادن علاقه‌شان را به روشی که در سال‌های آینده دیگر استفاده نمی‌کنند نشان می‌دهند.

زندگی شما در حال حاضر:

هنگامی که کودک شما در حال نگاه‌کردن، صحبت‌کردن و بزرگانه‌تر رفتار‌کردن است، به یاد داشته باشید که او هنوز یک کودک است و آن قدرها هم بزرگ نشده است. او برای هدایت و راهنمایی شدن و نظم و ترتیب، بیشتر از هر زمان دیگری به شما وابسته است. سعی کنید همیشه انتظارات‌تان با سن او و توانایی‌های توسعه‌یافته‌اش متناسب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.